søndag 29. april 2012

Helg med opp og nedturer, bokstavelig talt..

Er tilbake i hovedstaden etter en kort helgetur på Tynset. Fristende værmelding og hvite fjellvidder fristet. Lørdag bommet yr.no nok en gang og været var ikke helt optimalt, men jeg og Eirik tok en tur på Gråhøgda (Hummelfjell). Etter en lett tre timers kosetur med fjellskia, skulle jeg virkelig slå til ved å ut å sykle en times tid på ettermiddagen, det er jo tross alt på sykkelsetet jeg skal prestere. En kort tur på de beryktede stiene på vestsiden av Glomma ved Telneset endte desverre "ikkje bra". Jeg bommet på timinga over en stubbe og gikk på hue. Skulder ut av ledd og hull i den splitter nye Gore buksa til jr. Slet uvanlig lenge med å få skulderen på plass og var på tur til å ringe etter hjelp, men det ordner seg for greie gutter, så tilslutt bestemte den seg for å sprette på plass. Karret meg etterpå hjem, nedbrutt og lei slarkete skulderledd... Begge skuldrene er operert, men ingen fungerer optimalt!

Søndag ble det en flott skitur fra Nytrøa med fattern. Med dårlig skulder var det perfekt med følge av " en gammel gubbe" som han kaller seg. Spesielt da han slet med gnagsår og bristet ribbein:) Men vi benyttet uansett dagen godt og var ute i seks timer, distansen vi la bak oss var nok av et slikt kaliber at fleste andre "gamle gubber" nok hadde blitt hentet av luftambulansa for lenge sea. Ingen smerter i skuldra ved skigåing, men stiv, støl og vondt å rotere hånda ut, dette er vanlig "dagen derpå"..

Nå får jeg bare prøve å sykle litt på vei neste dagene og se om det blir noe start på Helgøya, blir nok uansett pianokjøring til helga med dårlig skulder. Mairittene med mye stisykling er uansett ikke min greie så tar det som trening, formtoppen får komme senere...

Fatter og Scott, helt OK vær under dagens andre pause på Vesle Marsjøen.

Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar