mandag 9. juli 2012

Trøbbel for Fiskvik-brødrene

Det var underoverskrifta jeg møtte på Østlendingen sin nettside Lørdagkveld. Dag to i Trysil ble på ingen måte noen god fortsettelse fra fredagens ritt. Vi våknet til et ubeskrivelig regnplask Lørdagmorgen . Til tross for at yr.no kunne melde om fine sykkelforhold var det alt annet enn det som var realiteten.

Med litt over 1000 deltakere og en del gode navn på startstreken, var jeg klar over at jeg bare måtte prøve og klamre meg med. Det gikk ganske fint. Forholdsvis fornuftig tempo opp bakken fra start, og deretter var det bare og legge seg inn i rulla bak Geir L. Dvs han dro og vi andre lå etter.

Været var jo som beskrevet over, helt forjævlig. Regn under sykkelritt medfører at sykkelen begynner og fjuske, sikten gjennom brillene blir totalt fraværende, og trivselsfaktoren synker også en del hakk. Inn i første terrengparti lå vi fortsatt 8-9 mann i tet. Jeg skjønte at her ville det skje noe og hadde derfor prøvd og gjøre minst mulig en stund og samle litt krefter. Rakk ikke og bruke noen av dem før jeg fikk en feilgiring, pang! og girøret sto rett ut. Så noen folk rundt svingen og løp det jeg kunne bort dit for og få hjelp. Heldigvis var det en kar der som hadde ei tang med seg, sånn at han hjalp meg og bøye det inn igjen. Pulje 2 passerte rett før jeg kom meg på sykkelen igjen, så jeg tråkkå på og tok greit igjen den pulja. Satt og dingla litt der før skiltet "singeltrack 500 m" dukka opp. Tråkka på for og komme av de første inn i terrenget, det klarte jeg, men ved førse tråkk inn på stien hørte jeg et enda større "pang" enn forrige gang.... "synd det" hører jeg en tosk rope bak meg. Ser at hele bakgiret bare henger og dingler og skjønner fort at Trysilrittet 2012 er noe jeg helst vil bli ferdig med. Traska vel ca 50 minutter i pøsregn, med hjulet i den ene hånda og sykkelen i den andre før jeg fant noen som kunne kjøre meg til målområdet. En hauløs følelse... Bedre blir det ikke når Kvisle kommer humrende bak meg og sier "hm hm hm synd det Junior hm hm hm".

Da jeg ettervhert traff Anders i målområdet spurte vi i munn på hverandre hvordan det gikk. Han sier at han har gått på snørra og knekt ramma, så da var det bare og innse at dagen hadde blitt en stor nedtur for begge to. Redningen var at Steffan tok seieren :) dermed ble det dobbeltseier for Hedmark Terrengsykkel i Trysil

Mandag morgen var det rett ned på vårt andre hjem, Alvdal-Tynset sport. 10-delt xtr-bakgir fantes ikke på lager. Men Moen slo opp katalogen og fant riktig gir og ordnet slik at det kommer med posten kanskje allerede i morgen. Makan til serivce det er på de gutta der. Utrolig takknemlig for all hjelpa jeg får derfra. De har reddet både meg og Anders når vi har hatt delemangel/tidsklemme mange ganger...

Nå bærer det til vestlandet på en liten ferietur. Ny norgescuprunde i Molde på lørdag så da passer det fint med en liten ferietur først. Søndag venter Solan Gundersen Styrkeprøve, litt spent på hvordan det blir etter et beinhardt ritt i Molde.

Eirik

Legger ved en del bilder og et par linker til Østlendingen sine saker fra de to rittene i helga.

http://www.ostlendingen.no/sport/eirik-og-berit-til-topps-i-topprittet-1.7435676
http://www.ostlendingen.no/sport/repshus-rekord-i-trysilrittet-1.7436041



Berit Gjelten fra Alvdal vant dameklassa på fredagens Toppritt.


Jevn match...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar