søndag 15. juli 2012

Solan Gundersen Styrkeprøve

Da er det 5. rittet på 3 helger unnagjort. Bestemte meg for og stille på Solan Gundersen da jeg sto opp i dag, til tross for at været var som det pleier. Regnet lavet ned, baggen var full av bløte sykkelklær, og sykkelen var omtrent som jeg forlot den etter gårdagens ritt. Var ikke bare bare og stå opp av senga med de beina jeg hadde heller. Men etter frokost og en kaffekopp og litt tegn til lysning utendørs meldte rittlysten seg fort på, og jeg tynet med meg Anders ut for og fikse sykkelen. Må vel være såpass ydmyk og si at han har gjort en god jobb fra sidelinja denne helga. Langing og sekundering i går, og hare på slutten i dag. Jeg så tydelig på han at det var en plaget sjel som ikke stite til start i dag, men fornuften slo vel inn og han bestemte seg tidlig i morrest for og stå over. Sånn jeg har sett han de siste dagene må jeg vel si at det virket som en lur avgjørelse.

Dagnes ritt ble ingen høydare for min del. Det kunne jeg vel heller kanskje ikke vente, men moro og delta uansett. Tor Halvor var klar igjen i dag, det samme var teamkompisen hans Lars Ove Thoresen og Bersvenn Støen. Espen Wethe fra Gresvig var også og finne på startstreken. Ut fra start dro Thoresen til i et vannvittig tempo, jeg kjente tidlig at dette ikke var noen god dag, så jeg var nødt til og slippe tidlig. Han og Tor Halvor dannet tetduoen, mens Bersvenn og Espen kom på plassene bak. Beina mine var pinnharde, bakkene var lange og seige, og tempo ble deretter. Klarte bare og sitte i en jevn dur hele veien. Det gikk dessverre litt for sakte, så det ble en del minutter bak til vi var oppe.

Da jeg nærmet meg flat-tron får jeg øye på Thoresen oppe i bakken, han så ut til og ha stivna litt. Seg jevnt innpå han, og oppå flat-tron utgjorde vi en duo. Tenkte og sitte bak han over flatene for og så prøve og knekke han oppover svingene til mål. Jeg snur meg og får øye på en savalen-trøye som kommer innpå oss ganske fort. Skjønner fort at det er skiskytter Vegard Bjørn Gjermundshaug. Prøvde derfor og øke tempo litt igjen, men det hjalp ikke i det hele tatt. Han tok meg igjen og suste rett forbi. Prøvde og henge meg på, men det fantes ikke krefter til det. Det rev litt ekstra at det var en skiskytter som kom forbi, men han sykla for fort til at jeg klarte og gjøre noe med det . Thoresen datt etterhvert noen meter bakover han også så jeg klarte og holde han bak meg til mål.

Kom i mål som nummer 5 på tiden 57.09, litt lenger bak i leksa enn jeg hadde håpet. Dette ble ikke overaskende en litt halveis dag uten noe særlig trøkk. Uansett artig og være med på det lokale, fikk med meg et shotteglass og noe hårpleiegreier fra chilli, så kom da ikke helt tomhent hjem :) I dag som i går ble Tor Halvor dagens mann. Han kom inn på tiden 51.20 hvis jeg ikke husker helt feil i farten. Det må sies og være en meget sterk tid!! Han retter nå nesen mot nm i Kristiansand 28.Juli. Han blir ingen god mann og ha med og gjøre der. Veldig artig at både Tor Halvor og Knut Erik varter opp med sånne resultater. Og ha så gode syklister i nærområdet er ekstremt motiverende.

Nå venter en liten treningsbolk på to uker. Har kommet tilbake etter skaden og fått noen moderate resultater. Har både håp og tro på at et par uker med bra trening nå, etterfulgt av litt hvile gjør at det løsner litt. Jeg må fortsatt heve meg et par hakk for og klare og prestere det jeg håper når August med sine grusklassikere melder seg. Rittaktivitenete før Grenserittet nå blir sansynligvis egebergrittet på Tolga neste Onsdag og Femundrittet neste helg igjen. Muligens et lokalt ritt den påfølgende søndagen også.

Under er et par bilder fra gårdagen.

Eirik




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar