søndag 5. mai 2013

Sesongen 2013 i gang:)

JH-rittet på Elverum åpnet sykkelsesongen 2013 for Fiskvik-brothers. Et landeveisritt på 70 km skulle vel være en ganske snill åpning. Og det ble det så absolutt. Motvind hele veien, en eneste bakke, og stort sett ingen som hadde lyst til å prøve på noe spektakulært, så da ble det deretter.

Uansett kjempegøy å kjøre ritt igjen. Alltid noe spesielt med sesongens første. Treffe folk man ikke har sett på et halvt års tid, og feste startnummeret bak på sykkeltrøya igjen, god stemning! Som allerede nevnt ble det et ritt hvor det var vanskelig å gjøre all verden. Føler vi på laget var de som prøvde hardest for å komme i fra(Anders, Knut E og jeg). Men i den motvinden, og i et felt på ca 30 mann var det vanskelig. Jeg prøvde et stykke ut i rittet å støte jevnt og trutt for å pøve å slite ut de andre. Følte at snerten og maksdraget i pedalene var ganske greit, men kjente at kjørestyrken absolutt var en mangelvare enn så lenge. Fikk meter, men klarte ikke å fortsette kjøret. Ikke annet å vente med sykkelgrunnlaget denne våren. Anders kom nesten fra bare noen km før mål, men dessverre ble han akkuratt kjørt inn igjen. Så da var det spurten som skulle avgjøre. Trodde egentlig rittet var 75, så innstilte meg på det, men plutselig etter 70 ser jeg målseilet foran meg. Satt da for langt bak i feltet til å ha noen sjans. Spurta greit forbi ca 10 mann de siste 100 metrene, men det var jo ganske ubetydelig. Litt irriterende at jeg ikke fulgte bedre med, hadde vært gøy å sett hvordan spurtferdighetene ligger ann i løypa.


April måned har ikke akkuratt blitt som jeg så for meg når planene ble lagt for en stund tilbake. De to første ukene var det trykkbølgebehandling og skigåing som gjaldt. Deretter har jeg syklet totimersturer annenhver dag. Noe som egentlig har vært en liten tolvmodighetsprøve inneimellom. Prøvd etter beste evne å ikke tenke på det, men det er klart at det har klødd en del i beina. De dagene jeg ikke har syklet har jeg svømt og trent styrke. Dette kommer jeg til å fortsette med en stund, for å sakte men sikkert øke sykkelmengden litt etter litt. Ingen anntydninger til smerte i kneet i dag, så det er positivt. Har ikke rittplanen for mai helt klart i hodet enda. Den må tilpasses etter lengden på ulike ritt, samt totalbelastningen. Har også tre eksamener i månedsskiftet jeg er nødt til å ta med i vurderingen. Terrengsykkelrittet 20.05 ryker ihvertfall. Litt for tøft ritt så tidlig. Derimot er NC1 Montebellorittet helga etter mere aktuelt. Kommende helg blir det enten Helgøyatråkket eller Askerrunden, som er nå torsdag. I tillegg er det to united-bakeriescuper som det godt kan tenkes jeg blir med på. Ypperlig trening, moro og passe lengde.

En fin søndag ble avsluttet med åpning av grillsesongen hos grillmesteren i lunden 22B..

Eirik









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar