fredag 24. mai 2013

Sånn har det gått så langt!


Hallo!

Jeg har ikke gått i dvale selv om jeg ikke har gitt så mye lyd fra meg den siste tiden. Litt sløvhet, kombinert med mange ting som fyller tiden om dagen må vel ta skylden for det. Som student blir det jo alltid en viss form for skippertak når slutten av semesteret nærmer seg. Noen er bedre i rute enn andre, men travle uker blir det mot slutten uansett.

Ukene etter JH-rittet har vært ganske lik ukene før JH-rittet. Frem til uken vi er i nå har det blitt sykkelturer annenhver dag med tidsbegrensning. Selvsagt langt i fra ideelt, men likefult helt nødvendig. Var hos fysoien på onsdag og ble faktisk erklært helt frisk igjen. Så heretter kan jeg trene normalt. Nå blir det neppe noen skikkelige kvalitetsuker før skolen er over, men at flere av øktene vil foregå på sykkel blir ihvertfall deilig. Og ikke minst viktig.

Siden JH-rittet har jeg vært med på både Helgøyatråkket og en united bakeries-cup. Var egentlig påmeldt terrengsykkelrittet også, men det ble dessverre litt for tidlig med et så langt ritt. Resultatene på de to jeg har vært med på har ikke akkuratt vært noen høydare.
For å begynne med Helgøya gikk det som det pleier får jeg vel nesten si. Det er jo ingen hemelighet at Helgøyatråkket er en skikkelig jobbeløype og en kraftannstrengelse av de sjeldne. Her gjelder det å disponere kreftene bedre enn på grusrittene. Jeg har hatt for vane å slite litt med akkuratt dette utpå den lille øya i Ringsaker, i år var selvfølgelig intet unntak...  Ut i fra forutsetningene synes jeg det gikk greit i første del av rittet. Prøvde å finne et ”fornuftig” tempo som ikke var så alt for langt bak de første. Dette gikk bra i nesten en runde, men da var det også over. Beina var så ubeskrivelig vonde inne ved runding, krampa hadde allerede kommet for å bli. Etter bare 1.15 på klokka! Den siste runden ble bare en kamp for å komme til mål. Måtte til og med av sykkelen for å tøye krampe utover i runden. Lå i en oppoverbakke å rulla rundt i smerter mens andre ryttere kom forbauset forbi. Har Fiskvik blitt gal tenkte de? Kom meg til slutt til mål alt for langt bak, sjeleglad for at det første som møtte meg i målområdet var en colaboks! stort pluss til arrangørenJ Står vel fortsatt som DNF på resultatlista uten at jeg egentlig vet hvorfor, men det spiller forsovidt ikke noen stor rolle rolle.

Når det gjelder ub-cupen gikk det et par hakk bedre. 45-minutters ritt passer meg nok en god del bedre pr. nå. Rittet besto av en moro rundbaneliknende løype på Bjerke. Hver runde, av totalt seks besto av litt diverese moro inne på travbanen før det var ut av banen ned en bratt bakke på baksiden og opp igjen. Dette gikk fint til ca halvveis, da var det så mye kødd med folk som hadde kjørt feil og greier at løpet ble avbrutt. Det å følge en runde i et 8-tall ble nok litt for mye tenking i kampens hete. Det ble bestemt at det skulle kjøres fellesstart med to runder til for å kåre en vinner. Hang med de fremste frem til spurten etter de to rundene, men der var jeg også sjanseløs. Må prøve å bedre den egenskapen.... Uansett moro og fikk en god følelse egentlig. Tror at det vil løsne på de lengre og større rittene når jeg får litt flere sykkeltimer i beina!

I morra er det klart for møte med de aller fleste på NC-åpningen på Konnerud. Montebellorittet er erfaringsvis en rimelig hard batalje, så spent på hvordan dette kommer til å gå. Denne uka har jeg oppi det hele vært småforkjøla så ikke fått sykla noe særlig hardt. Derfor vært ute en tur på morran nå, det føltes ikke særlig bra for å være helt ærlig! Men gøy blir det uasnett, så får jeg bare se hva det kan holde til.


Eirik 

Fra en fin vårdag tidligere i år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar