søndag 24. mars 2013

Paybacktime!!

Påsken med sine mange og herlige stunder er her. Posen med påskemarsipan er åpnet og Eidsfjellrennet 2013 er historie. Det oppsumerer igrunn første helg av påsken min. Det er vel ingen umiddelbar klarhethet på hvorfor paybacktime er overskriften på dette innlegget enn så lenge, men dersom jeg nevner at Brovold også var å finne på startstreken i dag begynner vel kanskje brikkene å falle på plass for de fleste :)

En annen gledelig nyhet etter dagens renn var at det ble firedobbelt Helios-DBS:) Storebror nummer 1, Doc BT nummer 2, undertegnede 3 og kaptein Nesteby 4. Selv med et lokalt startfelt er det vel ikke mange sykkellag som har alle sine ryttere øverst på resultatlista etter et skirenn. Storebror trakk altså det lengste strået av alle i dag. Kanskje ikke så rart ettersom han har brukt store deler av vinteren til å prikken inn den perfekte beach-kroppen. Og den innebærer jo store muskler, som igjen gir saftigere staking enn det vi andre har å by på. Men men, en flott dag! all ære til han.

 Uten å bli for kjepphøy(brent meg på det før) ble det hårfin seier i min favør i dag. Over Brovold vel å merke. Det var jo både deilig og ikke minst viktig med revansje etter Ringkollenrennet. Dagens løypeprofil må vel sies å passe meg ganske så bra. Lange og tidvis bratte stigninger etterfulgt av korte nedoverkjøringer. Det fører jo til at de virkelig lange stakepartiene uteblir. Og ingenting er jo bedre enn det. Hadde en plan om å måkke til alt jeg kunne fra start. Det gikk bra til ca 3 km, da var imidlertid syreverdiene så høye at det bare ble tull, noe som førte til fall i oppoverbakke....  Heldigvis var det en nedoverkjøring like over denne bakketoppen. Ekstremt viktig at denne kom akkuratt her. Hadde Brovold på pluss minus et minutt hele veien. Absolutt ingen comfortavstand. Steinhard jobbing i 30 km gjorde dagens skirenn til nok fantastisk økt. For se om det blir flere skirenn i år, vurderer et dumt påfunn jeg ikke skal røpe før jeg eventuelt har bestemt meg for noe. Men dumt er det ingen tvil om at det er.

Generelt sett har de siste ukene vært kjempepositive. Fått mange bekreftelser på at det fysiske begynner å nærme seg et ønskelig nivå. Nå gjelder det bare å overføre dette til pedalene. Kneet ser igjen ut til å spille på riktig lag. Har gjennomført en langtur ute, samt en intervall inne helt uten smerter. Ettersom det sansynligvis er en måned til første ritt og ytterligere en måned til jeg har håp om å prestere på to hjul, skal jeg ta tiden til hjelp for å prøve å unngå noen tilbakefall. Har mistet en måned med sykkeltrening nå, men hadde så mye sykling i beina før det at tror det skal gå fint dersom ting går som de skal nå.

God påske mine damer og herrer!

Eirik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar