lørdag 10. mars 2012

Harduke fullført, og takk for det!

Hei

I skrivende stund ser jeg Eldar Rønning passere målstreken først på årets 5-mila i Kollen. Kjenner missunnelsen absolutt er tilstede, når jeg tenker på at Anders er der og får med seg det hele. Registrerer også at storebror er med kollegaene sine ut på sykkeltur om dagen, uten videre stort hell :) men nok om Anders, og hans problemer!

Er akkuratt ferdig med en "Repshus- light" uke, som har bestått av 4 hardøkter, 3 langturer og 2 rolige alternative økter. En enkel konklusjon å trekke er at dette var slitsomme greier. Men både håper og tror at det er ting som dette som gjør meg bedre. Uka startet med Berserennet, etterfulgt av to langturer og to hardøkter på sykkel, en langtur og en hardøkt på ski. Sjøl om beina og kroppen har blitt tyngre utover uka, føler jeg at jeg formen er ganske grei, og kvaliteten har blitt bra på alle øktene.

Det må nevnes at jeg fikk skikkelig stryk av Erik Brovold på gårsadagens skiintervall . Etter at han ble slått på forrige helgs Berserenn, ante jeg meg at revansjelysten var tilstede. Vi skulle gå 5x8 minutter, ganske langt og brutalt igrunn så jeg prøvde meg på en sjokkåpning! Det gikk de to første draga, men derfra og inn ble jeg mildt sagt parkert. Selv om Brovold ikke sa det rett ut i etterkant, kunne jeg tydelig spore gleden i øya hans etter og fått sin revansje. Nå må det nevnes at Erik har slitt litt med forskjellige ting i år, så normalt sett skulle jeg mot han på ski være rått parti. Men i form eller ikke, og tape i sin idrett er aldri moro! Dette har jeg erfart når han har sykla fra meg.

Nå går jeg en roligere uke i møte, får og komme meg på plussiden igjen til Birkebeineren. Selv om jeg ikke har de største ambisjonene på ski, vil jeg alltid være fit for fight når jeg får på meg startnummeret. Mange lokaldueller og tidsdifferanser, spesielt i forhold til søster og bror er viktige saker. Dette vil jeg være forbredt til.

Ha en fortsatt fin helg!

Eirik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar