mandag 24. februar 2014

Kanaristrekene over for denne gang

Hallo



I skrivende stund sitter jeg i en ukomofortabel stilling på flyet nordover igjen. Min kropp er rett og slett ikke skapt for å sitte i et flysete. Det blir en klaustrofobisk følelse og aldri få strekt ut de utallige centimeterne med bein. Atmosfæren her bærer preg av nordmenn som har vært på vinterferie og tatt seg ut på ulike måter. Hjernabank, øresus og kallsvetting er fellesnevneren. Jeg lengter hjem...

Kan oppsumere en topp uke på Græn Cæn. Reiser hjem med sårt underliv, solbrente kroppsdeler og flere sykkeltimer i kroppen enn når jeg dro. Summa summarum sier jeg meg tilfreds med det. Planen var to hardøkter og resten langturer. Slyngeaktiviteter og restjoggeturer på bachen kom som en bonus



Slagplanen ble fulgt fram til turens siste dag. Med vekkerklokka på et tidspunkt da du kan høre på grisetidlig på p3, var intensjonen å sykle den siste hardøkta før avreise. Kjente tidlig at det hadde vært selvmord. Smerter i kroppen, tett i pappen og spreng bak øya. Symptomer som ikke på noen som helst måte lar seg kombinere med trening. Svingte derfor DBS`en tilbake til hotellet etter bare en drøy halvtime, demonterte vidunderet og slo meg til ro. Skulle nesten tro jr har blitt eldre. Bøyer meg i hatten

Foruten om å mosjonere har vi bedrevet litt alternative sysler på ettermiddagene. Blandt annet biljard og minigolf. Etter og ha stukket av med totalseieren i biljard over turkompis Even satt euroene løst..

Dagens treningstips: Alltid få ut innestengt aggresjon


Føler jeg har trent så mye jeg kan uten at kvaliteten har blitt noe dårlig. 30 timer er nok for meg. ”man teller ikke timer, men gode timer” som doktor B sier. Alltid deilig med et  ”avbrekk” i treninga. Dersom det blir en evig rundgang på det man gjør begynner motoren etterhvert å gå på tomgang. Den evige rundgangen går over til en ond sirkel. Det skjer et eller annet i topplokket dersom du skal gjennomføre den samme intervalløkta hver Onsdag, eller den samme styrkeøkta hver Fredag. Og det er ikke bra. 

Den riktige miksen av mengde, intensitet og variasjon til riktig tid er i mitt hode veien til rom. Men jeg sier ikke at det er lett. Ofte er ikke det hodet og kroppen på bølgelengde. Det er akkuratt her det gjelder å være smartere enn de andre. I en travel hverdag må man ha emne til å ta de riktige treningsvalgene hele tiden. Det hjelper ikke å ha plan om å kjøre hardt en dag hvis kroppen ikke er i nærheten av å være klar. Da blir det garantert jalla.

Fokuser på deg selv, og ikke de andre.

Jr










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar