lørdag 15. juni 2013

Suksessen i Trans Østerdalen fortsetter for gutta!

En ny dag på sykkelen er å finne i historiebøkene. Gutta fra Helios DBS kan sole seg i glansen, etter at vi var de fire første til å krysse mållinja på dagens etappe. 4-dobbelt i dag, 4-dobbelt i sammendraget, underbart!

ingen "balla i styrestemen" eller "En trønder oppå Nesteby i skogen" å berette om i dag, men som vanlig utspilte det seg enkelte scener det er verdt å nevne. For første gang i min sykkelkarriere har jeg vært delaktig i felles pissepause underveis. Flere var nøden, tempoet var bedagelig på dette tidspunktet, derfor ingenting i veien for et aldri så lite avbrekk. Alle var jo tross alt tjent med dette.

Ut fra start, som forøvrig gikk ca 3-400 meter unna døra her var det masterbil de første km. Undertegnede var som vanlig hissigst på grøten, lå klint inni den røde subaruen til den gikk avgårde oppover brekka. Det ble kjørt greit til toppen av brekka. På toppen var vi 9 mann, Helios DBS, 3 av gutta fra Hedmark Terrengsykkel pluss to til. Herfra og ned til Åkre skjedde det fint lite. Foruten den allerede nevnte pissepausa. Litt smårykking og napping i det små, men stort sett pent og pyntelig.

Inn på moravegen, fortsatt samme gjeng, her begynner bakken, ca en mil med kupert smerte. En plan i det fjerne var vel at jeg skulle sette inn et ubehagelig tempo opp bakken. Det skjedde ikke, jeg hadde mer enn nok med å holde tempo som allerede var satt. 4 mann kommer ifra , de tre andre på laget pluss Joakim fra Hedmark Terreng. Han står dessverre på toppen av bakken å "tøyer" ut hjerteflimmer da vi kommer. Kjedelig, men han har situasjonen under kontroll, så ingen fare. Dermed 3x HeliosDBS i tet, jeg drar ikke en meter. Vet at den siste mila består av mye nedoverkjøring, en del på sti, de andre har stivgaffel, jeg har demper. I det utforkjøringen starter gønner jeg på det jeg er kar om, først på traktorvei, så på sti. Kan godt si at jeg kjører kontrollert, men det er egentlig jug, har så lyst til å følge opp med firedobbelt at en del hemninger slippes. Det går bra unna, det tror jeg de grønnkledde på firhjuling kan bekrefte. Jeg kjører fra gutta og kommer inn bare sekunder bak de tre første som har kontrollert litt mere. Fornøyd med det, en ny god dag har gitt et godt utgangspunkt før avslutningen i morra. Vi gleder oss like mye selv om beina begynner å melde fra om sin tilstand. Slik skal det være etter to dager.

Eirik

Glade gutter på Koppang.
Foto:Østlendingen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar