onsdag 21. november 2012

Motvind..

Ja, uansett om man er syklist, seiler med Kon-Tiki eller bare er ute å pisser er motvind noe dritt. Har ikke vært ute for noen av delene etter operasjonen for en måned sea, men føler likevel jeg kaver litt i motvind om dagen... Men aner nå at vinden er i ferd med å snu nå, og kanskje kan det bli mlitt medvind i seilene fremover..

Etter at jeg kom fint igang på min nye Flow rulle et par uker etter skulderoperasjonen ble det brått stopp. Syklet en hardøkt fredag for et par uker siden og plutselig var jeg sjanseløs på tidligere tider og ble regelrett most av min egen skygge på skjermen. Konkluderte med dårlig dag og tok i steden på dressen og vendte nesa mot årets julebord med jobben. Her startet det meget bedre og jeg var svært tilfreds med årets trekning av borddame. Imidlertid gikk jeg nok en gang på en liten smell og følte meg slapp utpå kvelden. Skyldte på garvesyra i vinen der og da, men måtte ta en litt tidligere kveld enn planlagt. Like greit når man har arma i fatle... Dagen derpå var det tur til Vestby Outlet på planen, og som sagt så gjort. Og der blandt julemas og kjas kom smellen, kald og dau i kroppen kombinert med intenst verk i skuldra. Var bare å innta bilen og sette på klimaanlegget mens resten av banden tok seg av shoppinga. Lillebror var jo i sitt ess så det tok på tida.

Åtte dager senere var faktum at jeg hver dag fikk feber i løpet av dagen og la meg med rimelig høy feber hver kveld. Smertestillende på kvelden og svetting om natta samt generelt laber allmentilstand var status. Våknet hver morgen med tro om at det var over, men nedturen kom hver ettermiddag. Når i tillegg den høyre skuldra (ikke den opererte) gikk ut av ledd en dag, var humøret og motivasjonen under kjellernivå. Bestemte at slik kunne  det ikke fortsette så slengte meg på toget hjem til Tynset på søndag. På Tynset venter snille og hjelpsomme leger og mange prøver og undersøkelser ble gjort. Fant kun ut at jeg hadde en infeksjon av uviss art og på uvisst sted, men jeg antar selv at det har noe med skulderoperajonen. Fikk med en hestekur med antibiotika på toget sørover igjen mandag kveld og formen har vært stigende etter dette. Idag er feberen borte så håper å se lys i tunellen nå. Men en slik infeksjon er en hard påkjenning, så tar det rolig nå i starten før jeg opptar treningen igjen.

Dagens moral er altså, lytt til kroppen!


Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar