søndag 27. mai 2012

Skippertak

Hallo,

Sitter nå på verandan å nyter et bedre glass vin for å døyve vond skulder og solbrente armer (Mari tok solkremen og stakk på tur, jeg satt igjen her med pinse og stengt butikk).

Etter å ha hengt med teten greit opp bakkene i Montebello forrige helg fikk jeg kramper allerede halvveis og beina sa klart i fra om at drøye tre timer kjør var uvant kost. Konklusjonen var derfor lett å komme fram til i etterkant: formen er bra, men utholdenheten for dårlig. Jeg har helt klart færre timer enn de aller fleste jeg møter på stratstreken, både totalt og spesifikt på sykkelen. Med mye rittplaner utover sommeren, langhelg og pinse i sikte og en uke med strålende værmelding bestemte jeg meg derfor for å kjøre en uke med et skippertak. Åtte dager senere kan jeg konkludere med at været slo til og at jeg fikk gjennomført det jeg tenkte. I antall timer har jeg ligget under det som er vanlig for mange av mine konkurrenter i grunntreningsperioden, men det er langt over det som er standard for min del, så kan dere selv prøve å tippe selv hva som er gjort. Noe spenning og hemmeligheter må jo bevares:) Med mye ritt framover og kraftprøvelser som Trans Østerdalen og 4summit race på planen i juni, trengte jeg en uke med noen langturer.. Kramper og kaldsvetting på sofan etter 3 timer innsats holder ikke da:)

Eneste skjæret i sjøen kom lørdag. Med dårlige skuldre droppa jeg Terrengsykkelritte og møtte i steden opp med godt mot som langer. Fire på laget pluss folk i Diamantklær skulle få god service ved Nøkkelvann. Sekken var fyllt med gel og sportsdrikk da jeg tok i vei fra Haraldsløkka. En flott dag i skauen var snart over da jeg slengte på meg sekken for å sykle hjem. Da var jeg ukonsentrert i ett sekund og skuldra hoppet ut av ledd, fikk lurt av sekken og etter 30 sekunder var den på plass igjen. Ikke godt! I dag er det ømt så sykkelturen med Ole i marka foregikk kun på fin grusvei. Håper jeg blir såpass så jeg kan sykle Vestmarkritt neste helg, men blir noen forsiktige dager først.

Bilde fra kaffestopp på Kikut under dagens sykkeltur med Ole S, kan rapportere om at han viser stigende form om dagen. Har jo hørt ryktene i hele vår om mannen i gul Savalentrøye og håret flagrende ut av hjelmen som er hyppig observert på en blå Diamant mellom Gardermoen og Oslo, både før og etter arbeidstid.



Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar