søndag 6. mai 2012

Sesongstart med et PANG

På grunn av dårlige skuldre om dagen stod jeg over Helgøyatråkket lørdag. Ikke noen skandale da jeg våknet og så gårdagens forhold, sludd, gjørme og snø i de høyere områdene av øya var utgangspunktet. Jeg bidro derfor i servicebransjen og langet flasker til gutta. Etter en lang dag på jobb for de som syklet ble jo resultatet for laget meget oppløftende med en 2. og 5. plass på Knut og Steffan, sterkt! Uflaks for Joakim som gikk inn i et tre og tok kragebeinet, han viste styrke og vi staser på at han kommer raskt og sterkt tilbake! Jr klipte nummeret og sto av sykkelen etter en runde, en svart dag i løypa så skjønner godt at et par runder til ikke fristet..

Etter jr`s fiasko på Helgøya i går skulle jeg reise kjærringa i dag. Som erstatning for Helgøyatråkket startet jeg i dag i J/H rittet, tenkte jeg skulle gjenta fjorårets bedrift å stikke av med seiern. Men et lite glasskår i veien satte en effektiv stopper for det, syklet kun 70 meter før det var flatt bak. Hvem la ut den fella?? Skjønte det var "game over", men jogget til bilen og fant fram slange og pumpe og byttet, ryddet inn igjen og kom meg tilbake på starten. 9 min etter at starten gikk satte jeg i vei. Bestemte meg for å kjøre hardt gjennom da jeg uansett hadde varmet opp og var klar for en real hardøkt. Som sagt så gjort, når valget var tatt var det bare å finne bukken på styret og sone 3:) Det ble 75 kilometer og 1 time og 45 minutter temposykling. Hardt for muskler og psyken når det var motvind siste halvdel, men fikk kjørt meg bra. Tok igjen Ottestad sin pulje og 15-20 ryttere ellers..

Håper jeg har svidd av årets punkteringer i dag og ser nå fram mot Montebellorittet om to uker, dette blir debut i terrenget for min del denne sesongen.

Konklusjonen etter helga er altså en meget skjev start for Fiskvik gutta, pila kan rett og slett ikke peke noe annet enn oppover.. Og bare vent og se, vi er ikke knekt enda og vil komme grufullt tilbake!!:)

Et par bilder fra Helgøya av helgas helt og helgas nedtur. Ja, det var shitvær...




Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar