søndag 19. februar 2012

Trysil Skimaraton

Hallo..

Jeg har tatt vinterfeiere og er på Tynset noen dager. På tur opp kjørte jeg innom Østby og gikk Trysil Skimaraton. Mari var også med oppover og gikk samt at Eirik kom andre veien fra Tynset og stillte til start. Med andre ord stillte vi manns(dame)sterkt til start, men både Mari og Eirik må karakteriseres som DÅRLIGE skismørere og det endte med at jeg måtte smøre MYE ski!

Siden været viste seg fra en mindre trivelig side med snøvær, opp mot null grader og vind var ikke det bare bare... Jeg selv hadde godt feste, men mitt gode følge klaga og bar seg på dårlig feste.. Men vi ble da klar te starten gikk. Jeg hengte meg på teten fra start, men fant ut at jeg ikke gadd noen sprekk med å henge på gutta fra Team Xtra (har blitt gammel og trives best i komfortsonen...:)) så slapp meg ned til Tore Stengrundet som kom halsende bak. Gikk med han hele veien og vi vekslet på å dra, vi holdt bra avstand til teten første halvdel, men tapte en del etterhvert så ble ca 7 min bak tilslutt. Jeg måtte melde pass til Tore i stakinga inn mot mål pluss at Tor Olsen fra Sportslageret også kom som en kanonkule og passerte meg med 500 meter igjen, så ble 7 totalt. Ble klasseseier i M26-30 og jeg ble kretsmester som bestemann fra Hedmark (Tore har blitt proff og gikk for Sport1 så tellte ikke i KM klassen..).

Eirik kom i mål 12 min bak meg, og det burde være såpass når jeg så staketeknikken inn mot mål, her var det litt å gå på! Men bra innsats tross alt. Mari fullførte også med stil og tok en 4. plass i sin klasse, brukbart!

Alt i alt er jeg for dårlig på ski så Vasaloppet blir tungt. Har planer om å legge inn en god jobb i vinterferien til uka, både på sykkelsetet og på ski. Men sliter med betennelse i et håndledd så vi fæ sjå... Skal få tak i noe heksekur til uka! Jeg og Eirik kjørte sammen hjem og siden gutta ikke har sett hverandre sea jul ble det mye shitsnakk i bilen. Siden vi måtte lade batteriene og fylle opp lagrene til søndagens sykkelsamling ble det også konsumert relativt store mengder kalorier oppover dalen.

Idag søndag hadde vi sykkelsamling her på Tynset med en brutal hardøkt på programmet. Dette vil Eirik si litt om siden han har mye å berette (Les kramper, orkan i mot og stjernesmell uti hutteteita...) Følg med!

Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar