søndag 12. februar 2012

Bra treningshelg!

Da er en bra treningshelg unnagjort, og morsdagskaka nytes til det fulle i godstolen :)

Det ble en god inngang på helga, ettersom jeg var på kurs Fredag og var ferdig ca 13.00. Da var det ut på sykkelen under fine forhold i  -4 grader og sol på Os. Sykla drøyt to timer inkludert 4x10 minutters drag på i3, i bakken opp mot Dalsbygda. Skjønner godt at enkelte i Dalsbygda er i god form, ettersom de må opp den bakken der hver gang de skal hjem.

Lørdag var det skitur, sammen med teamkompis og mentor Knut Erik Nesteby på tapeten. Noen minutter over 7 ringte han og sa at avreise ble fra lysløypa om en time, så da var det ingen bønn. Jeg hadde planlagt en skikkellig langtur, men gradestokken viste -15, så da tok jeg mentor Nesteby sitt tips til etteretning og kjørte siste del av økta inne på rulla. Da ble det totalt 3,5 time på ski og 1,5 time på rulla.

I dag kjørte jeg intervaller på ski. Korte og harde! Kjører vanligvis hardøktene på sykkel, men ettersom jeg får veldig høy puls i mere "uvandte" bevegelsesformer, er jeg sikker på at sånne hardøkter er veldig bra kapasitetstrening. Kjørte 6x5 minutter i motbakkene opp mot Langsetra. Gikk en rolig tur på direkten etterpå. Med tørre klær og noe å spise er det fint og utvide økta litt. Følte meg ganske rutinert som hadde med begge deler, men på slutten av turen fikk jeg et noe mer urutinert påfunn. Skulle en kjapp tur oppom grønnfjell. Gikk fint på turen opp, men ned igjen hadde jeg motvind, kondomdress og vanlig boxer under. Kaldt!! Men nå som alle kroppsdeler er varme igjen, og en økt på 3,5 time er ført inn i treningsdagboka sitter jeg alikevel igjen med et godt inntrykk etter dagens tur :)

Fortsatt god morsdag ønskes til alle mødre!

Eirik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar