torsdag 11. april 2013

Det går ikke alltid som man har tenkt


Nei, det gjør ikke det... Enten det er fotballkampen på tven, bakevarer som skal stekes helt perfekt eller bare et kne som gjør som det vil, så går det ikke alltid som man tenker. Og bra er vel det på et vis. Det hadde jo nesten blitt litt kjedelig hvis alt hadde gått nøyaktig etter planen hele tiden også. Men men, nå er det hverken fotballkampen eller bakevarene jeg tenker på denne gangen, selv om begge delene har blitt gjennomført med blandet hell før(muffinsbaking uten melk i røra går trått). Kneet som altså så ut til å være på bedringen meldte seg igjen med sine problemer sist Lørdag.

Kjedelig..... føler egentlig jeg har vært flink gutt og tatt til etteretning de rådene som har blitt gitt. Rådene har i hovedsak dreid seg om å gjennomføre et fornuftig timeantall på sykkel, og et særdeles ”ufornuftig” timeantall med tøying. Da dette ikke ser ut til å gjøre nytten heller, er neste råd på lista hjem til kjære Tynset  på trykkbølgebehandling hos Lars B. Krysser fingrene for at dette gjør susen slik at jeg får kommet i gang snart. Kriblingen i beina begynner å passere et urimelig nivå.

 Nå er det ikke slik at jeg inntar sofaen på heltid selv om sykkelen må stå parkert i disse Aprildager... Skiføret i marka er tross alt ok+ enn så lenge ;)




Den opprinnelige planen var å åpne sesongen med første runde av Norgescup rundbane på Fiskum neste helg. Det gir seg vel selv at dette går i dass, forsovidt på ubestemt tid, men regner med å  starte opp med et par landeveisritt i kommende månedsskiftet. Det første rittet jeg har noen forhåpninger om, må vel bli åpningen av Norgescupen i maraton som er Montebellorittet i slutten av mai. Et ritt som totalt sett har gitt meg tre timer med dårlige minnerJ De 3 timene kom alle under fjorårets ritt. Ettersom farten var tillnærmet lik det en flodhest ville hatt på trehjulssykkel samtidlig som at melkesyreverdiene var tillnærmet lik den en viss rbk-spiller ville hatt under en 5-mil på ski , føler jeg at jeg har alt å vinne denne gangen. Det kan jo bare blir bedre! (bank i bordet)

Krysser fingrene for at trykkbølgene nå ordner sakene og lager litt god stemning. Fikk unnagjort et par intervaller på sykkelen før det ble vondt igjen, og det kjentes da ikke så gærent ut.

En god trøst er at storebror og gjengen på Mailand nå i tillegg til den velkjennte Fredagskakeklubben også har innført Mandagskakeklubben. Kjapp hoderegning sier meg da at de kiloene ekstra med kake to ganger i uka veier opp for mine manglende sykkelturer nå i starten.

Eirik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar