mandag 10. desember 2012

Tung periode unnagjort

Etter noen blytunge uker med sykdom kombinert med eksamenslesing har juleferien nå ankommet. Dvs, jeg  har alledere hatt noen feriedager. Kjennes umiddelbart ut som om form og sinn har hatt godt av det.

Et periode i månedsskiftet November/Desember ble omtrent uten trening ettersom formen var deretter. Begynte i små trekk ved at alt av overskudd var borte, gikk tom og følte meg svimmel når jeg passerte to timer på sykkelen og intervallene føltes som om de foregikk i et rom med sirup i. Klarte ikke å sette fingeren på hva som var galt, så tok meg bare noen dager fri. Eksamenslesing uten noen form for fysisk fostring ble en rastløs og slitsom tilværelse, men å trene når du føler som om du har orkan i mot hver gang du setter deg på sykkelen, er ikke så mye bedre det heller. Etter et par dager fri prøvde jeg å trene igjen og det gikk ok. Tredje dag med trening bestemte jeg meg for å prøve ei hardøkt...... det skulle jeg nok ikke gjort! feberen kom snikende bare timer etterpå.

Da ventet 6 dager uten trening. Feber, mye hodepine og tidvis veldig dårlig i magen. Knaska smertestillende for å "lure" kroppen til å orke å lese, så det gjorde det sikkert ikke noe bedre. Har vært veldig forsiktig uka etterpå nå. Nå er det 6 dager siden jeg var syk og har fortsatt ikke trent hardt selvom alt føles bra. Tenkte derfor jeg skulle prøve en terskeløkt på mølla i dag. Mer enn 15 blå i dag også så noen hardøkt ute blir det nok ikke. Den gode formen jeg hadde tidlig i November er historie, men satser på at jeg har gjort unna min runde med sykdom for en stund. Nå ser jeg bare fremover og gleder meg til mye variert trening. Ski, jakting, sykling, styrketrening og litt løping.

Kommer tilbake med spennende nyheter om litt:)

Eirik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar