lørdag 18. august 2012

Kongerittet

Regner med storebror kommer til å skrive et lengre innlegg om dagens ritt, ettersom han offesielt har gjenerobret tronen som den beste i familien. Han vant altså.. jeg nummer 5. En særdeles bra dag for gutta det :) Etter første uke på Høyskola, bada meg i sol hver dag, var det assa klart for sykkelritt og regnet lavet selvfølgelig ned som bare det. Ser ennå ut som hver bokstav jeg skriver står to ganger , ettersom brillan gikk før vi hadde passert et kvarter.

Gikk jevnt hardt i starten, vi tre (Anders, Even og meg selv) fra Hedmark-terrengsykkel var alle fremme å dro litt i starten. Utover ble draviljen vesentlig mindre, og det ble etterhvert mye Geir Lien i front. Anders var sprek hele veien, og i en av de tøffere bakkene ca halvveis mata han på i front å skrella av mye av feltet. Etter ca 45 km var det en ny lang bakke. Carl Fredrik Hagen ledet ann og trøkka til inn i bakken. Fikk noen meter før Anders kom fykende forbi oss og tok han igjen. Jeg satt igjen i front i feltet bak. Helt ypperlig ettersom han var den sterkeste av oss i dag. På toppen fikk de over 40 sekunder, noe som holdt helt inn :) Av oss 4 bak hadde jeg og Lars Petter Stormo folk i tet og dro ikke en meter. Geir og Bersvenn prøvde det de kunne for å kjøre inn, men det gikk ikke. Anders vant sin spurt, det gjorde ikke jeg så da ble det ingen pall, men en super dag for både brødre og Hedmark-Terrengsykkel som tok enda en seier.

For min egen del var nok formen litt dårligere enn de forrige helgene, men har tro på at en rolig uke gjør at vasanformen kommer tilbake til helga igjen. Synes dette var en veldig sterk seier av Anders, med en veldig høvlig gjeng i teten og ca 1000 ryttere på start.

Snakkes på Rena neste helg!


http://www.skiaktiv.no/artikkel/2435/fullklaff-for-fiskvik-i-kongerittet.html

sykkelaktiv allerede ute med en fin artikkel.

Eirik



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar