søndag 25. oktober 2015

Lysere tider




Høst blir til vinter. Kuldegrader kommer smygende, og døgnets lyse timer blir stadig færre. Sjelden har vel eierne av denne bloggen vært lengre nedi gjørma enn nå i høst. Anders fikk seg en brutal skrell etter kræsjen. Morfin var hovedernæringen i flere uker og alle former for fysisk aktivitet utgikk selvfølgelig. Mulig hormonene fikk kjørt seg litt etter alt det gode stellet av flotte pleiere på Ullevål. Hva vet vel jeg, kan bare tenke meg etter å ha vært på besøk opptil flere ganger.

Det har vært alt for mye kålrabi for min del i høst også. Ikke har jeg kræsja, og ikke har jeg spist noe morfin, men en eller annen form for totalt havarisyndrom har beleiret seg i min kropp. Uglene som traff mosen et par dager før birken slo seg til ro. Skyhøy hvilepuls og rekordlavt overskudd. 7 uker uten trening og ny verstenotering på badevekta ble en realitet. Flaks at det ikke kom opp tre siffer på vekta. Livets brutale fakta.


Når ting går på tverke er Doktor B en god mann å ha. Om det er disseksjon av sittesår på de eklest tenkelige plasser, kvitte seg med virusinfeksjoner som i dette tilfellet, eller bare noe så tradisjonelt som å ta drepen på seksuelt overførbare sykdommer i hopetall. Jeg vet heldigvis lite om det siste, men uheldigvis alt for mye om det første. Smått usikker på hva som er verst. Kommer an på omstendighetene og omfanget vil jeg tro. Det finnes ingen heksekur mot virus. Det kan ta tid, og tålmodighet er stikkordet. Flaks jeg er en rolig og tålmodig type når det gjelder slike ting. Et siste råd fra doktoren på den tålmodige veien: "No tenkjer du meire på elg og brudar enn form og trening Jr, så blir dette bra". Som sagt, så gjort, og nå er jeg ihvertfall i stand til å gå opp trappa uten å hyperventilere. Kan neppe ha vært ubytte av elg- og brudejakt som har gjort susen. For det har vel vært delvis under pari i høst. Selv om et par av skogens tidligere konger ligger i frysen. Og selv om min kjære far har observert det han liker å kalle simler på besøk i Aumliveien i korte øyeblikk. Nok om det, dette er en sykkelblogg og ingen alminnelig erotisk novelle.  Fått syklet noen veldig små turer på en veldig flott sykkel ved navn Trek 9.8 SL Procaliber. Hun skal være vår følgesvenn i 2016, og etter de første datene er jeg positiv. Kjemien stemte og vi fant tonen.







Litt om henne: Fantastiske kjøreegenskaper. Lett, smidig, og med den nye iso-speed patenten mottar hun alle mulige støt på en aldeles strålende måte. Geometrien er kanskje det råeste i mine øyne. Uansett stilling og underlag blir du som rytter sittende igjen med kontrollen, du er sjefen og kjører showet. Nye og bredere nav på hjulene gir en enda stivere opplevelse enn tidligere. Du trodde kanskje ikke det var mulig, men joda, undrenes tid er ikke forbi.

Da aller siste del av sesongen gikk rett i dass for både liten og stor hos Fiskene ble det brått off-season uten noe avsluttende blogginnlegg. 2015 ble som alle andre år fylt med både oppturer og nedturer. Sånn er det i denne businessen, men viktigst av alt er at 2015 også ble fylt med opplevelser og inntrykk vi tar med oss videre. Gode minner og flotte stunder vi ikke opplever så mange andre steder. Sender en ydmyk takk til våre samarbeidspartnere som har tro på jobben vi gjør. Uten dere hadde det vært umulig å leve ut sykkeldrømmen på samme måte. Tusen takk også til alle dere som bidrar for laget vårt. Dere vet selv hvem det er. Ingen nevnt, ingen glemt sies det. Takk også til alle gode og mindre gode konkurrenter. Dere legger grunnlaget for galskapen. Skal tenke på hver og en av dere under siste minuttet av vinterens brutale rulleintervaller.

Nå er eldstemann oppe på rulla igjen. Smilet er på plass og snart er til og med hagla tilbake på skuldra. Jeg er klar for å komme ordentlig i gang, kjenner det kribler veldig etter å komme tilbake til normalen.

Nå har veien tilbake startet. Starter med en drøy oppoverbakke, så får vi håpe det slaker ut fort som fy. No time to loose. Det er drøyt 260 dager til NM i Engerdalen. Det er tid nok, men det går fort.

Nyt siste rest av den flotteste årstiden!














Eirik

1 kommentar:

  1. Hei :-)

    Kom over din blogg om sykling og fant den veldig interessant. Elsker sykling selv og blogger også om det. Ta gjerne en titt og en liten kommentar er alltid hyggelig :-)

    SvarSlett