mandag 18. mars 2013

Birkebeinerrennet

Undertegnede i den nye Helios-DBS dressen til venstre i bildet


Da var birkebeinerrennet over for denne gang. 17 000 letta sjeler sitter nå hjemme i godstolen med ulike oppfattninger av dagens strabasser. Noen er glade, fornøyde og letta, mens andre er sure, missfornøyde og skulle så gjerne ha gjort ting annerledes. Slik vil det alltid være. Det er liksom noe spesielt med denne birken. Bare det at det tross alt er over 17000 startende gjør det jo spesielt i seg selv. Men det at disse 54 kilometrene betyr så utrolig mye for så mange synes jeg har en egen sjarm. Noen har dette som årets ene treningsmål, noen higer etter og ta det berykta merke, noen ser på det som en test for seg selv, kan jeg virkelig klare å gjennomføre dette? mens andre staker over på blanke ski i håp om å stikke av med hele greia. Jeg synes det er flott å se folk som virkelig brenner for noe, legger ned en innsats i håp om å klar et mål.

Litt usikker på hvilken kategori jeg skal plassere meg selv i, men i det store og det hele er det vel en del av en innsats for å nå mine mål. Det å gå skirenn gir meg unike treningsøkter gjennom vinteren som jeg både tror og håper blir verdifulle når sommeren er her. I tilleg er jeg jo konkuransemenneske av natur, og det gir seg da selv at jeg suynes det er kjempemoro og konkurere!

For de som lurer på om det var en prestasjon av Jørgen Aukland og stake seg inn til fjerde plass totalt... så ligger fasiten over


Som tidligere skrevet peker formkurven nå riktig vei etter en litt tyngre periode. Etter flere positive tegn i det siste ble onsdagens intervall en bekreftelse på at ting nå begynner å normalisere seg :) Det var også det jeg føler var betegnelsen for dagens renn. Ingen maksdag, men en helt ok dag hvor det er moro å gå renn og jeg får pressa kroppen det jeg kan.

Taktikken var enkel, gå så jevnt hardt som overhode mulig uten å fremprovosere en fundamentalsmell! Og det gikk forsovidt fint. Fikk tatt ut det jeg hadde inne i dag, og det holdt til tiden 3.13. Nesten et kvarter bak tiden fra i fjor, men det må nok føre ta skylden for. Sammenlignet med vinnertiden og tiden til broderen gjorde jeg et bedre renn i år enn i fjor. Formen følte jeg var bedre på samme tid i fjor, så når jeg da går bedre i år tolker jeg det som et bra tegn! Skia var kjempegode, så all credit til smøresjefen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar