lørdag 31. mars 2012

Syk og svak...

Hei,

Da har det vært stille fra meg en stund. Etter birken tok jeg en forholdsvis rolig uke med litt alternativ aktivitet og kun 2-3 svært korte turer på sykkel. Så fikk jeg to gode økter på min nye Diamantracer denne uka før jeg selvsagt ble sjuk.. Hatt sår hals siden onsdag og det er kjipt når man har påskeferie. Har likevel sykla litt rolig til og fra jobb et par dager og vært ute en tur på skøyteski med Mari idag. Sekk, apelsin, sjokolade og skareføre hører påsken til. Dessuten vant jeg 2-1 i antall fall, viktig :)

Når det gjelder trening ved sykdom er det mange ulike teorier og tips ute å virrer. Jeg synes det blir alt for mye klare regler og anbefalinger. Jeg har ingen fast regel men lytter til kroppen å prøver å være fornuftig. Mange tar det helt med ro bare de er litt småforkløa, slik er det ikke for min del. Jeg står selvfølgelig over å trene om jeg har feber eller føler meg slapp og jeg trener aldri hardt om jeg ikke føler meg helt frisk! Men om jeg er småtett elller er litt sår i halsen pleier jeg ofte å trene lette og korte økter om jeg ikke blir verre av det. Da er det som regel snakk om økter på en times tid med lav intensitet. Hvor mye utbytte man får av disse øktene kan jo diskuterers, men jeg føler det holder kroppen litt i gang samt at det føles godt å komme seg ut å få frisk luft når man hangler litt. Kanskje tar det litt kortere tid å komme tilbake dit man var før sykdommen også, hvem vet.... Mange er nok uenig i dette, men jeg synes det funker for meg og da gjør jeg det slik!

Håper å bli frisk rimelig kjapt så jeg kan få med meg noen påsketurer med skøyteski eller fjellski og eventuelt noen sykkelturer. Men påsken for meg er lange fjellturer og da er nok skia det beste framkomstmiddelet. Det er fortsatt et par måneder til jeg håper å være i skikkelig sykkelform så det er ingen hast!:)

God påske!

Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar